![](/sites/default/files/styles/large/public/knjige/11_18.jpg?itok=f-BXMVqm)
OpenGL je moćni softverski interfejs, koji se upotrebljava za kreiranje visokokvalitetnih, kompjuterskih generiranih slika i interaktivnih aplikacija koje koriste 2D i 3D objekte, bitmape i slike u boji.
OpenGL vodič za programere (peto izdanje), osigurava sveobuhvatne informacije o OpenGL-u i OpenGL pomoćnoj biblioteci. U ovoj ćete knjizi pronaći jasna objašnjenja Open GL funkcionalnosti i mnogih osnovnih tehnika u vezi sa računarskom grafikom, kao što su kreiranje i renderiranje 3D modela, interaktivan pregled objekata iz različitih perspektiva i korištenje efekta sijenki, osvjetljivanja i postavljanja tekstura, uključujući i mapiranje tekstura, ublažavanje oštrih ivica objekata, efekt magle i atmosferske efekte, NURBS, obradu slika i još mnogo štošta. Analizirane su i mnoge druge ključne teme, kao što su poboljšavanje performansi, OpenGL proširenja i tehnike za rad na različitim platformama.
Ovo izdanje je znatno prošireno da bi uključilo nove karakteristike OpenGL verzija 1.5 i 2.0, uključujući:
• skladišenje polja čvorova u baferu objekata u cilju bržeg renderiranja
• postavljanje upita za detaljnije testiranje u vezi sa vidljivošću objekata
• mape tekstura čije dimenzije nisu stupanj broj dva
• sprajtove koji se sastoje od točaka
• izdvojene matrične operacije za RBG i alfa objekte
• smještanje podataka u veći broj kolornih bafera korištenjem GLSL-a
Najznačajnije od svega je da se u ovom izdanju razmatra OpenGL Shading Language (GLSL) i objašnjava mehanika korištenja ovog novog jezika u procesu kreiranja kompleksnih grafičkih elemenata i povećanja snage računanja OpenGL-a.
SADRŽAJ
1. Uvod u OpenGL
2. Upravljanje stanjima i crtanje geometrijskih objekata
3. Pregled sadržaja
4. Boje
5. Osvjetljenje
6. Mješanje boja, ublažavanje oštrih ivica objekata, efekt magle i ofset poligona
7. Liste za prikazivanje
8. Crtanje piksela, bitmapa, fontova i slika
9. Mapiranje tekstura
10. Bafer frejma
11. Prikaz složenih poligona i krivih ili površina drugog stupnja
12. Evaluatori i NURBS površine
13. Selekcija i primanje podataka
14. Pošto sada znate...
15. OpenGL 2.0 i OpenGL Shading Language
A Redosljed izvršavanja operacija
B Promjenjiva stanja
C OpenGL i sistemi za upravljanje prozorima
D Osnove GLUT-a: OpenGL skup moćnih alata
E Određivanje vektora normale
F Homogene koordinate i matrice transformacije
G Savjeti u vezi sa programiranjem
H OpenGLinvarijantnost
I Ugrađene OpenGL Shading Language Promjenjive funkcije
Izvor: www.mis.hr